Subscribe Now

Trending News

De Twitter Machine gebruiken
Twitter

De Twitter Machine gebruiken 

Twitter, dat in 2006 werd gelanceerd als een eenvoudige tekst service, dat vaak werd afgedaan als lichtzinnig, groeide vervolgens uit tot een levensvatbaar bedrijf met meer dan 2000 werknemers en honderden miljoenen gebruikers. Miljoenen potentiële klanten, dus moet je Twitter gebruiken.

Het merk komt uiteindelijk naar voren als een levensvatbare marketingtool voor ondernemers en er is alle reden om er even recht voor te gaan zitten en er aandacht aan te schenken. Er zijn meer dan 140 miljoen actieve gebruikers en naar schatting 350 miljoen tweets per dag.
Als een zoekmachine rankt het voor zowel Bing als Yahoo. Het is ook interessant om te zien dat een derde van alle mensen, die op Twitter actief zijn, tenminste één merk volgen. Hoewel het aantal Twitter gebruikers niet meer exponentieel toeneemt zoals een aantal jaren terug, groeit het aantal het aantal Twitter-gebruikers dat het medium gebruikt om bedrijfsaanbevelingen te zoeken nog steeds.
Het goede nieuws voor de merken die worden gevolgd? Twee op de drie mensen zullen zeer waarschijnlijk iets kopen.

Twitter gebruiken

Twitter kan op veel verschillende manieren door ondernemers worden gebruikt. Sommige organisaties kiezen ervoor om de vraag van de consument te gebruiken, terwijl anderen er alles aan doen om nieuwe leads* te genereren. Hoe dan ook, het is mogelijk om creatief te zijn en deze tool te gebruiken om jouw plaats binnen je niche te vestigen, als een expert in je branche.

Twitter gebruiken - online ondernemen en marketing

Online marketing werkt anders

Onthoud altijd dat social media, van welke aard dan ook, enigszins anders moeten worden benaderd dan vanuit een marketingperspectief. Dit is waar een virtuele assistent, die gespecialiseerd is in social media, erg handig zal zijn.

Bedien je volgers

Vergeet niet dat mensen je bedrijf volgen om hun eigen redenen. Ze zijn op zoek naar iets. Dit is de reden waarom je promoties en weggeefacties en andere soorten inhoud moet overwegen, om mensen betrokken te houden. Je wilt dat je marketingmateriaal zo mogelijk viraal gaat en daarom moet je altijd rekening houden met inhoud, die de gebruiker graag wil delen met zijn eigen volgers en vrienden.

Ga eens zitten met je virtuele assistent en brainstorm over hoe je het gebruik van Twitter gaat benaderen. Het is niet alleen een hulpmiddel dat je zou moeten gebruiken om blindelings te “tweeten” met alles wat je te binnen schiet in relatie tot je onderwerp. Je moet een consistente en identificeerbare stem hebben en je moet ervoor zorgen dat je een leidende positie inneemt, als gever en als autoriteit.

Wat je moet weten over Twitter

Telkens wanneer je een hash-tag # voor een zin ziet, heeft dit in wezen betrekking op een gesprek rond dat specifieke onderwerp. Als je op de hash-tag klikt, gaat deze naar alle relevante zoekresultaten voor die term. Bepaal wat een goed trefwoord is voor jouw niche en zorg ervoor dat een goed deel van jouw content en reacties daarrond draait.

Als je een gesprek met iemand anders op Twitter voert dat voor jou van waarde kan zijn m.b.t. je marketingtermen, kun je het kenmerk @ gebruiken. Wanneer je dit aan de gebruikersnaam toewijst en deze in je bericht gebruikt, verschijnt deze in het gedeelte ‘vermeldingen’.

Wanneer je online op iemand antwoordt, is dat antwoord openbaar. Het zal verschijnen in de tijdlijn van de persoon aan wie je antwoordt, evenals het jouwe en het zal zichtbaar zijn in de tijdlijnen van iedereen die jou en de andere persoon volgt.

Vergroot je bekendheid

Gebruik de vaardigheden van de virtuele assistent om een pakkende profielpagina voor je onderneming te ontwerpen. Je hoeft niet het standaard beeldmateriaal en de ontwerp hulpmiddelen van Twitter te gebruiken. Het is tegenwoordig mogelijk om een ​​speciaal ontworpen profiel te ontwerpen. Vergeet niet dat dit deel uitmaakt van je online branding* en consistent moet zijn met je andere content.

Blijf in alle gevallen altijd jezelf. Doe je best om menselijk te blijven. Denk vooral niet dat je alles op een formele, gekunstelde of professionele toon moet schrijven. Je moet zo ongedwongen en gemoedelijk mogelijk zijn en onthouden dat je ernaar streeft om mensen je te laten vertrouwen. Er zijn zoveel robots in actie in het Twitter-universum en heel veel spam, dus je moet met je virtuele assistent samenwerken om ervoor te zorgen, dat je geloofwaardig en betrouwbaar overkomt.

 Photo by Marten Bjork on Unsplash

*Een lead is een aanvraag voor meer informatie over een product of dienst. De afzender van de lead (een bedrijf of persoon) kan vanwege deze interesse gezien worden als een potentiële klant.

*Branding is het vermelden van een merknaam, bedrijfsnaam of logo met als doel de bekendheid ervan te vergroten. Deze vorm van marketing is niet zozeer bedoeld om het publiek aan te zetten tot actie maar meer om brand value op te bouwen en andere marketingactiviteiten te ondersteunen. Branding is bouwen aan je merk.

Bron: Marketingtermen

Related posts

Geef een reactie

Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

WordPress Theme built by Shufflehound. ©2017-2019 Tekst door Helga Post® VA